Home » Den edukashon / in het onderwijs » 1..2..3 Ik Doe Het Anders! peuters

1..2..3..IK  DOE  HET  ANDERS!

VOOR OUDERS, PEUTERLEIDSTERS EN DE HELE KLEINTJES

Samen met groepen ouders en peuterleidsters reizen we door de wereld van onschuld, fantasie en de vele eisen  van onze kinderen. Ouders en peuterleidsters oefenen met leuke tipjes en vaardigheden om creatief en met een open hart met de kleintjes om te gaan en te genieten.

Beste opvoeders, we staan voor de uitdaging om ook aan de kleintjes ruimte te geven om steeds meer en meer te geloven in zichzelf en te vertrouwen op hun eigen vermogens in een wereld die razendsnel verandert. Laten we kijken naar wat kinderen het liefst doen en dat gebruiken als de ingang voor de opvoeding. Het antwoord: SPELEN!

 SPELEN IS OPVOEDEN

Maar wat  en hoe leren we de kleintjes terwijl we het zelf zo ontzettend druk hebben, en we het ook niet zien zitten om de hele tijd te spelen? Bovendien, laten we eerlijk zijn: niets vervangt een speelkameraad van eigen leeftijd! En toch moeten we het werk doen.

Vandaar deze workshops:

 

HOE KAN IK ANDERS, LEUK EN VOL PLEZIER MIJN KLEINTJE OPVOEDEN?

ELEMENT WIND

VRAGEN STELLEN

Samen de bloemen onderzoeken

 

ELEMENT AARDE

STEVIG ALS EEN ROTS

Samen staan we sterk

  • Met 1..2..3.., Ik doe het anders,  ervaren ouders hoe hun boodschappen op een speelse manier aan hun kinderen uit te dragen via improvisatie,verhaal en symboliek.  Kinderen zijn dol op verhalen. Vertel jij vaak, dan leren hun het ook. Het vergroot hun fantasie en interesse om meer te leren, lezen, analyseren en nog veel meer. 
  • De ouders gaan zien hoe ze mee kunnen bewegen in de wereld van hun kleintjes, en plezier hebben, terwijl ze nog steeds de volwassenen blijven en bepaalde dagelijkse werkzaamheden verrichten  
  • De ouder leert zichzelf te zien vanuit de perspectief van een kind.
  • De ouder onderzoekt hoe vanuit eigen hart aansluiting te vinden bij het kind. Door aan te sluiten via het hart gaat een wereld open van mogelijkheden, plezier en verwondering voor ouder en kind.
  • De ouder ervaart hoe het is om vanuit nieuwe perspectieven met eigen kind om te gaan
  • Het kind krijgt de kans om de ouder anders te ervaren, waardoor het gedrag van het kind makkelijker kan veranderen.

ELEMENT VUUR

VURIG EN VOL PASSIE 

Samen stoeien en gek doen

 

ELEMENT WATER

HEERLIJK  VOELEN EN DROMEN

Samen naar de zonsondergang kijken

 

Ouders gebruiken symbolen om van op een afstand te kunnen kijken naar hoe de communicatie met hun kind verloopt en waar de uitdagingen liggen.  

  • Wanneer ouders via symbolen kunnen kijken naar de interactie tussen hun en hun kinderen, gaat een wereld voor de ouders open. 

  • Waarom? De kracht van symboliek is dat het in eerste instantie onpersoonlijk is en tegelijkertijd zeer onthullend. Je komt achter inzichten die in je waren  en nu met symbolen de kans krijgen om naar boven te komen om gebruikt te worden

  • Werken met Symbolen laat zien hoe je lachend, dollend en met je kinderen kunt uitwisselen.

S              A           M          E         N

  SCHITTEREN                                      VOELEN                                     BALANCEREN                                     KIJKEN                                    LOPEN DOOR DE DAG

 

 

 

.

 

  • Hoe leer je je kind over zijn kracht  en zijn verbondenheid met alles? Door het besef dat jij ook één bent met alles en dus ook met je kind

  • Welke verhalen van kracht en schoonheid vertel je aan je kinderen? De verhalen die jou kracht zouden hebben gegeven als kind

.

 

Maak een Gratis Website met JouwWeb